Per acabar l'any...

 Per acabar l'any, un pessic de futur. L'Orn, poc a poc, avança. I no s'aturarà!
 I vet aquí la mostra empírica: ja he fet el que segurament serà la il·lustració que farà de portada per l'Orn, Història Universal #6.

A mi sempre m'ha costat fer les portades. Hi ha autors, com en Victor Santos, que admiro molt per les seves portades (entre altres coses!). Penso diverses propostes, li pregunto als amics de 4 Rius de Tinta... I al final, faig al revés de tot el que he pensat :)

Primer de tot, miro de fer uns quants esbossos. Miro que siguin el més diferents possibles, però, és clar, limitats pel que passa a l'àlbum.



Teòricament, després dels esbossos, ja hauria de fer el llapis de la portada definitiva. No ho tinc clar, i el primer llapis que faig, m'ho confirma. No m'agrada gaire. He volgut fer una portada tipus "cartell de cinema" i no me n'he sortit gaire. I l'Orn m'ha sortit molt desproporcionat! A la paparera! Bé, de fet, a la carpeta dels "mals endreços"...


 Faig una altra il·lustració a llapis amb una altra composició. Les presses, però, són mala cosa... Després de rectificar diverses vegades el pu-put d'esquenes i altres errors, dóno per inútil seguir treballant en aquesta il·lustració. De vegades, val més la pena deixar de rectificar i començar de zero un altre cop. Descartada!

Aquest cop m'ho agafo amb més calma. Aprofito per posar un xic més lluny el pu-put, perquè se li vegin les mans (sempre és interessant) ni tapi la mà de l'Orn. Tot i que ja m'agrada força... alguna cosa fa que no m'acabi de convèncer. Miraré de fer un darrer intent...


 Cambio de composició i escena. M'agrada la perspectiva. Però... francament, queda molt atapaïda. Llavors decideixo fer una cosa molt recomanable que sempre que es pot fer quan estàs encallat: fer una pausa. Deixo totes les il·lustracions a la carpeta. Després d'uns dies o setmanes de repós, ho veuré més clar.


Continuarà l'any que ve!

Comentaris