La portada del Cavall Fort nº 1227

 De tant en tant, m'encarreguen la portada del Cavall Fort. Aquest cop, anava lligat al calendari que també he il·lustrat jo.
Em fa molt il·lusió fer portades. La raó principal és que em permet treballar a un nivell de detall molt major que que les pàgines de còmic. És una simple raó d'espai! Una vinyeta, per gran que sigui, no pot competir amb la mida d'una portada. Així que puc dedicar-me a dibuixar més boscos, més ponts, més cases, més torres... Potser sóc l'únic dibuixant al món que s'ho passa de conya dibuxant els fons! ;)

 Aquesta portada, en concret, té una temàtica: el calendari que es regala amb aquest exemplar de la revista. Així que ha de tractar del pas del temps, del calendari, de les estacions...

 Començo fent esbossos. Calendaris en forma circular com el tapís de la Creació de la Girona, capitells representant el canvi de les estacions, ... res que m'acabi de convèncer.


 Llavors em ve al cap una de les portades que he fet que més m'han agradat: la de l'integral Orn Dues Espases. És exactament el que vull per la portada!


 Aquest és el primer esbós. Aprofaré que són quatre personatges per reforçar al idea de les quatre estacions.


 Tot i que m'agrada l'anterior, un exercici molt útil és començar de zero i veure si se t'acud una idea completament diferent. De vegades aquesta segona opció és la bona!
Uns savis/mags trencant-se les banyes per fer el seu calendari em permet fer un petit gag. L'Ornis i els seus amics els duen el calendari de la revista!




 La idea m'agrada, però parlant amb la gent de Cavall Fort sobre els pros i contres de cadascuna de les portades, acabo per decidir-me per la primera. És més senzilla,  més gràfica. Fa més "portada".
Començo a treballar amb la portada a llapis, dibuixant per separat el primer pla i el fons.




 Alguna cosa ens grinyola. No ens acaba de convèncer com encaixen els dos plans, i les línees que separen les estacions queden confuses, amb els personatges tapant-les. Començo de zero altre cop.

 
 Aquest cop m'agrada molt més!



 Començo doncs, a fer la tinta. I aprofito per fer més alt el campanar de l'esglèsia (m'havia quedat massa xata!).


 Faig també les bessones per afegir-les a la franja lateral del disseny (per integrar millor el calendari).




I ara el color...





 El pas final és maquetar la portada. No és fins llavors que estem 100% segurs que tot funciona bé. En aquest cas, les bessones i el calendari sobrecarreguen la portada, despisten de l'atenció de la portada, de les franges de les estacions.
Així que finalment, les traiem i les posaran a l'interior de la revista.


 I la portada definitiva és la que rebreu els lectors de la revista.
Com heu pogut veure, fer una portada és feina, però, francament, m'ho passo molt bé fent-la!

Comentaris