Dibuixant muntayes(12): l'Orn "a la coronela", 1714-2014.


  L'era moderna no és pas la meva preferida com a aficionat a la història, però com a català m'hi sento emocionalment molt lligat. Suposo que per algú estranger ha de ser molt difícil entendre la relació íntima entre un poble i l'època en què va perdre una guerra cruenta, els seus drets tradicionals i les seves institucions. Sembla complicat d'explicar. Potser és l'orgull d'haver resistit diverses derrotes militars i repressions salvatges i seguir existint?
El meu avi patern va haver d'exiliar-se després d'una altra derrota militar i els que es van quedar van haver de suportar una altra repressió salvatge.
I, tot i els esforços per anorrear un poble, els néts del meu avi encara som aquí.

Salut i república catalana!






Comentaris

serrallonga1640 ha dit…
Gran dibuix com sempre Quim.
M'ha fet molta il·lusió veure l'Orn canviant de segle!.
Quim Bou ha dit…
Gràcies, company!
Tot i que ha estat un esbós puntual, sí que estaria bé anar fent versions de l'Orn de diferents èpoques :)
Salut!