EXPOSICIÓ La revolució neolítica. La Draga. (Mostra 1)


 Com ja us comentava fa unes setmanes, una de les feines grosses que m'ha tingut ocupat aquest estiu és fer un còmic i unes il·lustracions per l'exposició  "La revolució neolítica. La Draga, el poblat dels prodigi" que fins al gener podreu veure al Museu Darder i més endavant voltarà per diferents museus de tot Catalunya. Avui us ensenyaré el procés gràfic de fer una de les pàgines.

 El procés de fer l'exposició va anar evolucionant durant les reunions i les xerrades que vam fer. Finalment, en Toni Palomo ja em donava tot el material que havia de sortir a cada plafó/pàgina. Una bona feina de síntesis bàsica per jo poder treballar! Després, els vaig proposar un story-board


 Després de polir-lo i adaptar-lo al format final, comprovem que tot el text hi cap i flueix. Sempre cal vigilar que l'equilibri entre informació, narrativa i estètica funcionen bé. No serveix de res posar molta informació si ningú se la llegeix, o al contrari, fer un còmic atractiu si no aportem gairebé cap dada.


A partir d'aquí... a dibuixar!




  Aquestes dues fotos genials (no en sé l'autor, ja em disculparan que no els citi) són només una petita mostra de la gran quantitat de documentació que em van donar i que es reflecteixen en aquesta pàgina que us mostro. Mostren gent treballadora i dedicada... no n'anem pas sobrats, al món. 





Comentaris