El Llibre de la Selva, còmic i contracultura en català a les comarques gironines (per Bernat Castanyer)

 Aquest fanzine per qualitat era una revista. I va durar més anys del que ningú assenyat hagués pogut predir. El mèrit va ser d’una gent molt trempada i força boja.

Confesso que la majoria dels còmics que vaig publicar en aquest fanzine ara em fan vergonya. Molts són còpies ximpletes d’autors que admirava, que van des de l’Azagra, en Shelton o en Crumb, passant per en Corben o en Manara. Déu n’hi do!
Però és que vaig començar a publicar quan tenia 15 anys, i vaig seguir fent-ho fins als 20, quan aquest fanzine va tancar portes.
Cap al final, ja havia fet tot un gran procés de veure i observar amb ulls crítics els meus còmics publicats. Em va servir per aprendre moltíssim. Veure què queda bé, què no, observar altres autors que són millors dibuixant o fent guions que tu, … va ser tota una escola per mi.
Vaig seguir aquest procés d’aprenentatge fins al darrer número, on apareix un còmic força llarg d'en Paku Rata.
Així que, per mi, va ser un espai genial on em deixaven experimentar, fent els còmics que volia a cada moment, sense cap mena de censura o directriu.

 En tinc un gran record, pel fanzine i pel que em cuidaven els altres autors. Crec que era una barreja de vailet aprenent i mascota ultra tímida … “el nano de Girona” que no parava de dibuixar.

Així que, quan en Bernat Castanyer, el fill d’un dels dibuixants, em va dir que feia aquest treball em va semblar una idea excel·lent. Ja costa de trobar informació del fanzine, de mica en mica es va perdent la memòria… Una manera excel·lent i ben feta de fixar al lloc que mereix el primer fanzine/revista de còmic undergorund en català.

Per cert, ara penso que al reportatge potser jo surto massa. Crec que de tots, era el menys important del grup. El que vaig treballar menys en tirar endavant el fanzine segur.
El mèrit és sobretot de tota la resta.

Endavant amb el vídeo de youtube ( 15 minuts) Felicitats a en Bernat per la feinada!





 

Comentaris