El Verkami de l'Orn, el joc de rol!



... ja el tenim aquí!
El verkami per publicar el joc de rol de l'Orn. Ep! I si va bé.... de l'Ornis, també! :)
Aquí el teniu:  www.verkami.com
Link al verkami
 Aquest projecte va néixer amb els amics de Maqui Edicions, van ser ells qui em van posar en contacte amb en Jordi Martin, un bon paiu, molt pencaire i amb qui de seguida vaig connectar. Ell va rebre tot un munt d'informació, incomplerta i fragmentada, i la va ordenar (una feinada!), vam acabar de polir coses i hi ha aportat conceptes i temàtiques que encara no estaven lligades. D'una manera gens artificiosa, queda tot ben lligat i lògic. Coses importants com el sistema de màgia, per exemple, ha partir d'aquest manual queden ja ben lligades i fixades. La típica trilogia druides-clergues-mags crec que té una resolució original. Entre d'altres coses.

 De fet, penso en tot el temps transcorregut, quinze anys de còmic, i la relació amb el rol. A part de les aportacions i el suport de Maquis (amb qui també vam editar els còmics en b/n de l'Orn), penso també amb en Nel d'Elx (els dos "tria la teva aventura" que tan generosament va escriure, La Vall dels Pagesos i les Punxes de l'Eriçó).
Moltes gràcies a tots ells.

 I és clar, un orgull immens d'ara tenir aquest projecte en dansa de mans de l'editorial saragossana Nexo Ediciones. La relació amb en Simon i en Guillermo Montañés (el dissenyador) ha estat genial i crec que entre tots ens ha quedat un manual molt potent. En tots els aspectes.

Per cert, com que ja hi ha gent que m'ho ha comentat, us comento que el manual es publicarà (toquem ferro) en paper i pdf. Hi haurà versió catalana? Sí, en pdf.

 Per estrenar el verkami, què millor que mostrar el procés de fer la portada?
A nivell tècnic, crec que he desaprès a dibuixar i pintar per començar de nou. Costa d'explicar. Però estic tancant una etapa on he canviat les tècniques del color i la tinta, però també del llapis, i francament, tots els maldecaps han valgut la pena. Als 47 anys. Sóc així de lent... ha, ha...
Aquesta portada és, de lluny, la millor il·lustració que he fet mai de l'Orn. Segur que hi ha coses per millorar, però m'ha quedat com m'imaginava. També, en part, de ser molt més conscient de les meves limitacions com a dibuixant. M'ha costat 47 anys arribar fins aquí... :)








Comentaris