HHeV#1, la Prehistòria. Agraïments i homenatges.

 


   En aquest primer àlbum de la col·lecció, ja que he aprofitat molts coneixements que m'han ensenyat sobre la prehistòria diversos arqueòlegs i historiadors en anteriors feines, he pensat que era just agrair-los-ho. Hi ha aquesta dedicatòria que vull reproduir aquí:

    Com a autor de còmics, he tingut la gran sort de rebre l'assessorament de molts historiadors i arqueòlegs. Ja al 2.006, amb el Poble de l'Estany (Ajuntament Banyoles), vaig tenir la sort de ser ajudat per en Josep Tarrús i el Museu Comarcal. Més tard, amb l'inici de la col·lecció Balears: Abans i Ara, vaig conèixer i ser assessorat el company Toni Marimon (coordinador general de la col·lecció) i en Tomeu Salvà, que també col·laboren aquest àlbum que teniu a les mans. I molts altres! I no s'acaba aquí. Fer les il·lustracions/còmic de l'exposició "La revolució neolítica. La Draga, el poblat dels prodigis" el 2018 em va permetre conèixer en Toni Palomo del Museu Arqueològic de Catalunya i rebre'n l'assessorament. Fer les il·lustracions dels plafons del jaciment neandertal de Roca Foradada va significar conèixer i ser assessorat per l'Alfons Díaz i l'Albert Aulina. Amb aquest darrer vaig tenir la sort, també, de parlar sobre les il·lustracions del llibre "L'últim Clan" de JA Abellán (MVV Edicions). I d'altres que em deixo, segur.
Tot aquests anys he tractat amb gent molt apassionada per la seva feina, entesa i generosa. Un gran luxe que agraeixo.

    També he tingut la sort de rebre assessorament d'altres historiadors, n'estic igualment agraït però són d'altres èpoques i no volia fer-ho massa llarg :)

A part d'això, he fet dos petits homenatges gràfics... Els dos germans del poble neolític s'assemblen molt a dos amics de El Poble de L'Estany, i l'arqueòloga de l'epíleg... ben bé podria ser la mare d'una tal Joana que segueix els passos materns i està voltant per Catalunya en una exposició sobre el jaciment de la Draga ;)

Història de la Humanitat en Vinyetes #1, la Prehistòria, que ja podeu trobar a les vostres botigues de còmics! O a la web del segell Espiral

  Fent la tinta, l'Emma Pumarola, i el color, en Jose Arnau.

 





 


Comentaris