Cap de Setmana Ibèric 2013: visites a Castell de Palamós i Ullastret

 No es pot dir que siguem gaire originals, però la veritat és que són dos jaciments que ens agrada molt de visitar pel Cap de Setmana Ibèric.

 El jaciment de Castell de Palamós és en un indret magnífic. La península ocupada pels ibers i més tard pels romans és un d'aquells indrets que perfectament jo podria dibuixar en els meus còmics de l'Orn... :)
La llàstima és que per no tenir pressupost, no es pot habilitar la part superior (la part "ibèrica") del jaciment per la visita.


La plaça romana i el mur de terrassa/muralla ibèrica.
La plaça romana i el mur de terrassa/muralla ibèrica.
  A més, si el temps aguanta, sempre et pots fer la darrera banyada al mar de l'any!
El promontori de Castell i els meus peus :)
 La segona visita és a Ullastret. Un magnífic jaciment, on tot i les retallades van avançant de mica en mica. Enguany m'he assabentat que han descobert que la ciutat del Puig de Sant Andreu era més gran del que fins ara es suposava. També hem vist una imatge de la ciutat bessona de l'Illa d'en Reixac "radiografiada". Gràcies a les noves tècniques no agressives (sense excavar), ara els arqueòlegs han vist el que tenen sota terra, i ja saben on hi ha estructures. Es poden veure molt bé l'estructura de les cases i els carrers!

La visita, però se centra en el Puig de Sant Andreu. El més curiós d'enguany ha estat, que ens han deixat pujar sobre la torre que protegeix la Porta 1!


Una explicació ben gràfica sobre la poliorcètica.

 Gràcies també a aquestes tècniques de "radiografia" (ja em perdonareu els entesos, però no recordo el nom tècnic), han pogut fer dues cates per comprovar que davant la muralla hi havia un enorme fossat.
Moment d'explicació sobre el fossar.

Comentaris

rdilme ha dit…
Quim, l'altre dia vaig pensar en tu.
Vaig veure a Terra Alta que feien una diada ibèrica a la fortalesa de Coll del Moro. Veig que les jornades les organitzen a tot el país, està molt bé.Pel que he llegit al bloc, però, ja vas assistir a Ullastret i vas passar-t'ho bé.
Bona proposta per acostar aquest patrimoni i la seva història a la gent.
Quim Bou ha dit…
Hola!

D'una part sí que és bona pensada fer-ho tot en un cap de setmana, però de l'altra... massa llocs per anar alhora!

Al Coll del Moro no hi he estat mai, però a altres de pel sud del país sí...
Tot i la tirada que tinc pel Pirineu, de tant en tant paga la pena conèixer el sud
http://quimbou.blogspot.com.es/2010/11/els-ports-i-les-terres-de-lebre-1.html

Ja ho saps, per mi els ibers és el que per tu l'època dels bandolers... Arrosseguem la família, vacances,... :)