Dijous, dibuix. La portada d'en Guifré al Cavall Fort (1)

 


La portada d’en Guifré pel Cavall Fort té una història curiosa. Perquè… no és una portada, en són dues! Comencem per la que s’ha publicat.

Primer vaig fer una versió a llapis més ràpida, per fer-me una idea de com quedava. M’agradava. Però el dibuix és fet força ràpid, així que per fer la versió definitiva vaig partir de zero.
És una composició senzilla, neta, perquè flueixi bé en el disseny de la portada. Però tan a la franja superior com la inferior, tot i haver-hi textos i el logo, volia posar detalls de dibuix.
A la part inferior, una simple i petita marieta em serveix per trencar la verdor de l’herba. I, a més, recorda la marieta de l’Ornis…
😉
A la part superior, vaig pensar a dibuixar un ocell en ple vol. Estic a anys llum de la genialitat de la Blanca Martí Ahumada , d’en Toni Llobet, de l’Alex Mascarell, … i de molts altres enormes il·lustradors d’animals. Em fascinen. Però no és el meu camp, els meus animals dibuixats… bé, diguem-ne que no són tan ben documentats ni perfectes (o sigui, quan la 🦊 ❌ 🍇 diu que són 🟢)
 
En tot cas, un cop tret el barret davant la legió de magnífics il·lustradors científics que tenim a Catalunya, em decideixo per dibuixar algun tipus d’àliga.
 
I llavors se’m va ocórrer… ja que el còmic ha començat a publicar-se al març, què millor que una àliga marcenca?
Crec que n’he vist unes quantes, però de confirmades amb foto només una.
Va ser un gran dia!
 



 

Comentaris