El Comanegra

Prop de l'Oratori de can França

Hem vist una parella de cabirols i...
una parella de trencalós! Quina il·lusió!

Ramat de cabres salvatges

Enfilant cap al cim

La bonica fageda del bac

El cim

Això no es pot pagar amb diners, gent...

De baixada, el camí de ferradura del Grau
que ens du de tornada a Beget (al fons a la foto)

Ahir vam fer una de les altres rutes que teníem moltes ganes de fer: de Beget al Comanegra. Pugem pel Grau, seguint el GR, fins l'oratori. Un cop allà, descartem anar fins el coll de Malrem i carenar fins el Comanegra. Ho deixem per quan els dies siguin més llargs i nosaltres haguem recuperat el ritme. Seguim la pista fins a la Bassa de Monars. La veritat, si el tram anterior (Beget-Oratori) i el tram posterior (Monars-Comanegra) són magnífics, la pista se'ns fa llarga i pesada de fer. A sobre, ahir va fer calor! Semblava que fos maig, i no gener. Però val la pena: el Comanegra és una muntanya magnífica. I per arrodonir-ho, vam poder observar dos cabirols, un ramat de cabres salvatges i, sobretot, una parella de trencalòs! Fantàstic!

Ayer hicimos una de las otras rutas que teníamos muchas ganas de hacer: de Beget a Comanegra. Subimos por el Grau, siguiendo el GR, hasta el oratorio. Una vez allí, descartamos ir hasta la collada de Malrem y carenar hasta el Comanegra. Lo dejemos para cuando los días sean más largos y nosotros hayamos recuperado el ritmo. Seguimos la pista hasta la Balsa de Monars. La verdad, si el tramo anterior (Beget-Oratori) y el tramo posterior (Monars-Comanegra) son magníficos, la pista se nos hace larga y pesada de hacer. ¡Encima, ayer hizo calor! Parecía que fuera mayo, y no enero. Pero vale la pena: el Comanegra es una montaña magnífica. ¡Y para redondearlo, pudimos observar dos corzos, una manada de cabras salvajes y, sobre todo, una pareja de quebrantahuesos! ¡Fantástico!

Yesterday we did an outing that we wanted to do since a long time ago: Beget-Comanegra. We rise for the Grau, following the GR, until the oratory. Once there, we discard to go until the mountain pass of Malrem and to careen until the Comanegra. We reserve this option for when the days will be longer and we will have our rhythm back. We follow the track until the Pond of Monars. To tell the truth, if the former stretch (Beget-Oratori) and the posterior stretch (Monars-Comanegra) are magnificent, the track is long and sort of boring. Furthermore, yesterday was quite hot! It seemed that it was May, and not January. But it is worthwhile: the Comanegra is a magnificent mountain. And for rounding the day, we could observe two roebucks, a herd of wild goats and, especially, a couple of lammergeier! Fantastic!